Dezvoltare personala pentru preadolescenti
Programul de dezvoltare personala pentru preadolescenti se adreseaza preadolescentilor cu varste cuprinse intre 11 si 14 ani.
Programul se poate organiza in sedintele individuale sau de grup (minim 5 participanti).
- Va invata sa faca diferenta dintre stima de sine si comportament si va invata sa se accepte chiar si atunci cand lucrurile nu merg cum s-ar fi asteptat;
- Va invata ca desi aprobarea din partea parintilor, colegilor si profesorilor este dezirabila, nu este nevoie de aprobarea continua din partea altora pentru a-si mentine sentimentul valorii personale;
- Va dezvolta abilitati de a face fata situatiilor nou aparute, fara a se invinovati pentru esec, atunci cand lucrurile nu au mers conform planului.
- Va invata sa gestioneze o serie de situatii interpersonale dificile (de exemplu, conflictele); va analiza consecintele posibile ale propriilor actiuni in diverse situatii (atat pozitive, cat si negative) si va da dovada de intelegerea impactului pe care il poate avea asupra sentimentelor celor din jur;
- Va invata sa tolereze limitele atat la scoala, cat si acasa sau in societate;
- Va reusi sa accepte ca toti oamenii fac greseli, astfel ca va incerca sa treaca dincolo de etichetarea celorlalti ca fiind buni-rai, ceea ce ii va imbunatati relatiile interpersonale;
- Va invata tehnici de gestionare a emotiilor in situatii dificile.
- Va invata ca succesul se datoreaza eforturilor sale si nu norocului sau dificulatii sarcinii;
- Isi va dezvolta capacitatea de a-si organiza timpul intr-un program saptamanal;
- Va invata ca pentru a avea succes si a-si atinge obiectivele, uneori este nevoie sa facem lucruri plictisitoare sau care nu ne plac, pana cand scopul este atins.
Blog
Ultimele articole
Desprinderea de familia de origine
noiembrie 30, 2020
Niciun comentariu
“Plecarea de acasă” nu se refera exclusiv la actul mutării din casa părintească într-o alta casa, ci la un proces care se derulează atât in
Singurătatea, ca putere a Eului
noiembrie 30, 2020
Niciun comentariu
Principala competentă, care sta la baza tuturor celorlalte, este gestionarea singurătății. Foarte mulți copii refuza sa facă lucruri singuri, pentru ca sentimentul autonomiei este resimțit
Cine este copilul meu?
noiembrie 27, 2020
Niciun comentariu
Procesul de creștere nu este exclusiv al copilului. Etapele de dezvoltare, schimbările și provocările nu-i aparțin doar lui. Copilul și părintele, deopotrivă, experimentează diversitatea fiecărei