Conștientizarea senzațiilor fizice

Conștientizarea senzațiilor fizice

Un exercițiu de meditație ce se bazează pe conștientizare propus de Orsillo si Roemer si care poate fi utilizat in terapia simptomatologiei anxioase.

„Adoptați o poziție comoda, așezați pe scaun, cu spatele drept si umerii relaxați. Observați modul in care stați, modul in care se simte corpul vostru așezat pe scaun, ce zone ale corpului ating acest scaun. Inspirați si expirați lent, liniștit, cu o expirație prelungita. Îndreptați-va apoi atenția din nou asupra corpului si observați fiecare senzație care apare in corp: poate ca este tensiune, încordare sau durere; poate este atingerea ușoara a aerului pe piele; poate este senzație de foame sau orice fel de alta senzație. Observați fiecare senzație fără sa o etichetați si fără sa o judecați. Observați doar senzațiile ca atare; poate o senzație de încordare in zona umerilor, o senzație de rece in zona degetelor de la picioare etc. Daca apare tendința de a evalua aceste senzații, observați acest lucru si readuceți atenția încet asupra corpului vostru, asupra senzațiilor care apar lăsând fiecare senzație sa fie ceea ce este ea, sa dureze atât cat durează. Observați in mod pasiv ceea ce se petrece cu senzațiile din corpul vostru, notați acest lucru si treceți mai departe.”

„Irina Holdevici – Psihoterapia tulburărilor emoționale”

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Articole

Trimite un mesaj

Suna acum!
Adresa